Prijsopgave
Voeg prijsopgave toe aan uw producten om de winst te maximaliseren. We hebben deze flexibele functionaliteit ontwikkeld, die het mogelijk maakt om prijsstijgingen toe te voegen op vele manieren.
Elk exportprofiel kan meerdere prijsregels hebben. Zo kunt u op elk verkoopkanaal een andere prijsstrategie hanteren.
Het meest basale gebruik zou zijn om één regel te creëren, die een percentage van de kosten van het product toevoegt (bijvoorbeeld 20% op alle producten).
Maar – meestal is dit niet genoeg, want:
- Goedkopere producten zullen nooit genoeg winst opleveren.
- Sommige leveranciers hebben vaste kosten voor orderverwerking.
- Er is grote concurrentie met sommige producten op de markt
Daarom worden meestal meerdere prijsregels gebruikt om verschillende markeringen toe te passen voor verschillende sets van producten. Voorbeeld:
Er kunnen meerdere regels worden toegepast voor een individueel product: bijvoorbeeld, de eerste specifieke regel voegt markup toe en de tweede (die globaal is) zal de BTW toevoegen.Elke prijsregel heeft een voorwaardenconfigurator, zodat u op basis van deze attributen en hun combinaties criteria kunt instellen:
- Leverancier
- Categorie
- Hoeveelheid (voorraad)
- Prijs
- Fabrikant
- Beschrijving
- EAN
- Product naam
- Onderdeel nummer
- Aangepaste dynamische eigenschap
Voorbeeld hierboven betekent: als aan alle voorwaarden is voldaan, voeg dan 10% toe aan de kostprijs.